Un studiu german al transportatorilor arată că noile motoare diesel emit la fel de mult dioxit de carbon ca cele pe benzină. Noile motoare emit, în medie, 128 grame de CO2 pe kilometru, aproape la fel de mult ca motoarele pe benzină.
Deși scandalul Dieselgate a generat numeroase discuții și controverse, afectând poate iremediabil viitorul motoarelor diesel, noua descoperire ridică semne de întrebare. Acum, constructorii care au afirmat că acest tip de motor este în continuare viabil, se simt îndreptățiți.
Culmea este că, tot potrivit studiului, motoarele diesel ar emite mai puțin dioxid de carbon, însă cum producătorii mizează pe unități mai mari, cantitatea devine egală.
“Este un mit că motoarele diesel ajută la protejarea mediului. Motoarele diesel risipesc avantajele teoretice pe care le pot aduce mediului prin faptul că, în multe cazuri, sunt amplasate în mașini grele de mare putere”, explică Stephan Kuehn, un expert în transporturi din cadrul Partidului Verzilor din Germania.